torstaina, heinäkuuta 07, 2005

Mikä runoilija olet + kirjoittamisesta

Tein taas yhden Quizilla-testin :-)

Kerouac
Way to go, your alter poet is Jack Kerouac, who is
by FAR the coolest!


Who is Your Alter Poet?
brought to you by Quizilla


En ole kovin paljon kirjoittanutkaan kirjallisuudesta ja kirjoittamisesta, vaikka se on minulle tosi tärkeä elämänalue. Täytyy korjata tilanne.

Minähän olen kirjoittanut ikäni, pienenä satuja ja näytelmiä, joita esitettiin mm. koulun juhlissa. Sitten alkoi runovaihe, ja satiirit ilmestyivät kuvaan. Kirjoitin myös näytelmiä, joita esitimme esim. katuteatterina ja muissa tilaisuuksissa.

Siinä +20 iässä kirjoitin runoja, ja opiskelun kautta käsikirjoituksia. Kun olin 26, rupesin kirjoittamaan proosaa. Nykyään kirjoitan runoja lähinnä, kun olen jossain voimakkaassa tunnetilassa, jota on vaikeaa muuten ilmaista. Menin opiskelemaan kirjoittamista Kriittiseen korkeakouluun 90-luvun lopussa. Sain hyvää harjoitusta ja palautetta.

Nyt olen kirjoittanut esikoisromaanin tarjokasta jo useamman vuoden, mutta en ole vielä tarjonnut sitä minnekään. Se on vielä kesken. Täytyisi vaan tempaista se aika jostain. Vaikka tekisin 2 tuntia 2 kertaa viikossa, sekin täytyy vaan päättää ja aikatauluttaa.

Seuraavaankin kirjaan on jo aihe mietitty, ja päähenkilö. Kirjailijaksi tulo on ehkä kovin ja pitkäikäisin haaveeni. Pitkäikäisempi kuin tämä äidiksi tulo.

PS. Jostain syystä tuo Kerouacin kuva ei näy... täytyy siirtää se sellaisenaan. Ja aiheista sen verran, että ei tuo eka tekele eikä seuraavakaan liity adoptioon tai lapsettomuuteen. Jos joskus kirjoitan niistä, täytyy olla etäisyyttä välissä.

Ei kommentteja: