keskiviikkona, toukokuuta 04, 2005

Pysyvyys ja vaihtuvuus

Mulla on ollut saman operaattorin gsm-liittymä kesästä 1996 lähtien, kauemmin kuin olemme olleet yhdessä Miehen kanssa. Otin aikoinaan kännykän, kun edellinen parisuhde loppui. Pikkusieluinen ja katkeroitunut eksä ei antanut mun soittaa eikä vastata lankapuhelimeensa ja kantoi laitteen mukaansa, kun lähti töihin. Käytännön syistä meidän oli pakko asua eron jälkeen yhdessä vielä 1,5 kk. Mulla oli silloin sellainen työ, jossa puhelimeen vastaaminen tiesi rahaa lisäkeikan muodossa. Mun oli pakko saada puhelin, johon voin vastata.

Liittymätyypin olen vaihtanut kerran tai kahdesti. Tarjousten perässä en ole juossut, kun olisi niin vaivalloista ilmoittaa uudesta numerosta kaikkialle. Nyt sitten kun numero säilyy, vaihdoin liittymää, tänään, koska tajusin, että oikeasti maksan ihan turhaa liikaa puheluistani. Mulla oli paljon tyhmiä kysymyksiä kuten miten saan numeroni uudelle sim-kortille. Onnistuin kuitenkin saamaan numerot uuteen korttiin ja uusi liittymä on auki.

Olenkohan kuitenkin konservatiivi?

Toisaalta olen asunut elämässäni 19 osoitteessa. Kolmessa niistä asuin ennen kuin muutin lapsuudenkodista, eli 16 muuttoa on vedetty omaehtoisesti läpi. Olen asunut kahdeksassa eri kaupungissa. Olen muuttanut toiselta paikkakunnalta Helsinkiin 3 kertaa, aina ensiasunto on löytynyt Kalliosta. Espooseen olen muuttanut 2 kertaa muualta, yhden kerran kommuuniin Kiloon.

Aina en ole muuttanut omasta tahdostani. Asunto on myyty alta, on tullut ero jne. 3 noista osoitteista oli tilapäisiä alunperinkin, kun joku tuttu tai tutuntuttu on ollut vaikka vaihdossa jossain päin maailmaa ja hänen asuntonsa tyhjillään ja määräaikaisesti vuokralla.

Pisin aika (lapsuudenkodin 10 vuotta lukuunottamatta) yhdessä osoitteessa on ollut 2 v 5 kk. Se oli meidän ensimmäinen virallinen yhteinen koti. Oikeasti heti seurustelun alettua vietimme kaiken vapaa-ajan yhdessä jommankumman asunnossa, mutta meni muutama kuukausi, kunnes muutimme yhteen. Nyt asumme kolmannessa yhteisessä osoitteessa. Edellisestä muutosta on 2 v 1 kk, eikä ole aikomusta muuttaa pois. Tästä tulee pisin tukiasemani.

Ei kommentteja: