perjantaina, elokuuta 11, 2006

Kirjainmeemi T


Luin Tuazophian blogista kirjainmeemistä, joka menee näin:

Kommentoi tähän postaukseen ja minä annan sinulle kirjaimen. Kirjoita blogiisi 10 sanaa, jotka alkavat kyseisellä kirjaimella ja lisää mukaan selostus, mitä kyseinen sana sinulle merkitsee ja miksi.

Sain T:n. Vaikea kirjain...

Taide
Taide on mulle tärkeää, niin itsetekemänä kuin asiana, mikä antaa minulle oivalluksia ja yhteyttä muihin ihmisiin. Sen ei tarvitse olla mitään hienoa tai museoitua, pieni hetki jolloin kuulee esim. jonkun kappaleen radiosta riittää arkeen.

Tarkoitus
Haen kaikelle aina tarkoitusta, motiivia, syytä. Nyt elän aikaa, jossa herää houkutus ajatella, että oli tarkoitettu, että kaikki kävi näin, että saisimme juuri tämän pikku kirpun.

Tarvita
Minun on tarvinnut opetella tarvitsemaan muita, tai oikeastaan hyväksymään tarvitsevuuteni. En pitkään halunnut olla riippuvainen muista.

Talvi
Pidän talvesta, lumesta, siinä peuhaamisesta ja kauniista lumisesta maisemasta.

Tavallisuus
En ollut tavallinen lapsi tai nuori. Jossain vaiheessa suorastaan pyrin olemaan epätavallinen. Nykyään nautin kun elämä on suht tavallista. Kaikissa meissä on samaa, se tavallisuus.

Tietokone
Vaikeaa kuvitella elämää ilman sitä. Työvälinen, hupivälinen, yhteydenpitoväline. Olen riippuvainen siitä.

Televisio
Lapsena olin hyvin kiinnostunut siitä. Opiskelin alaa, olin töissä siellä. Massamediaväline, jolla voi turruttaa tai aktivoida. Helppo tapa viettää aikaa.

Totuus
Mulle hyvin tärkeää, vähän liiankin. Näen valehtelemisen aika pahana asiana.

Tytär
Minä olen jonkun tytär, ja minulla on nyt tytär. Jatkuvuus...

Työ
Joskus on ollut liiankin tärkeää. Elämän on täytynyt opettaa mulle kovalla kädellä, että tämä ei voi olla tärkeintä elämässä. Silti se on aika tärkeää, ja on edelleen kunnianhimoakin.

10 kommenttia:

Aamu Kahvi kirjoitti...

Tämä on hauska meemi! Heitähän muakin kirjaimella :) Ja onnea myös täältä matkavalmistelujen kanssa ja tietenkin onnea myös itse matkaan!!

Anonyymi kirjoitti...

Voi miten jännittävää aikaa elättekään! Minäkin toivon, että pääsisimme kohta hakemaan pikkuistamme kotiin.

Ensimmäistä kertaa kommentoin blogiasi, kirjoitat kivasti. Olen jäänyt koukkuun :)))) Ja jos minulla olisi blogi, olisi kiva saada kirjain....

Piikkis kirjoitti...

Heitin kirjaimen :-).

Kiitos toivotuksista, ja toivottavasti sinä toinen kommentoija pääset myös pian hakemaan... Blogin teko on aika helppoa, ainakin tällä Bloggerilla. Että siitä vaan puuhaan :-). Muista käydä kertomassa, jos oot laittanut blogin ja kun oot saanut lapsen kotiin!

Tuazophia kirjoitti...

Ihana toi t-ruudukko! :) Hauska lukea, millaiset sanat valitsit.

Anonyymi kirjoitti...

Totuus - onko se totta vai valetta? Valitettavan monen subjetiivinen totuus on absoluuttinen, mediankin. Nykyäänhän ei ole tärkeää mitä asiat ovat vaan miltä ne näyttää. Kiitos ajatusten herättämisestä ja onnittelut pienokaisen johdosta.

Anonyymi kirjoitti...

Tosi paljon onnea teille Kirpustanne, jota olette varmaan noutamassa kotiin juuri nyt!

(liikuttunutta nyyhkettä)

Piikkis kirjoitti...

Taalla ollaan! Meilla on mennyt hyvin, nukahtaminen vaan on vaikeaa, ja vain ma kelpaan siihen. Mutta muuten lapsi syo, ja kakkii ja osaa kylla jo esim. kavella tukea vasten jne ja viihtyy hyvin sylissa.

Hanella on temperamenttinen luonne ja se on ehka auttanut hanta olemaan pirteana lastenkodissa. Osaa han olla iloinenkin, mutta tahto on kova.

Anonyymi kirjoitti...

Ihanaa kuulla teistä! Olipa sinulla kivoja uutisia. Lämpimät onnittelut vielä kerran koko perheelle!

Anonyymi kirjoitti...

Onneksi olkoon! Kirjoitathan kuulumisia, kun ehdit!

Anonyymi kirjoitti...

Hyvää syntymäpäivää Kirpulle!